𝐥𝐞𝐭'𝐬 𝐯𝐢𝐛𝐞 , 𝐝𝐫𝐢𝐧𝐤 𝐭𝐞𝐚 & 𝐭𝐚𝐥𝐤 𝐚𝐛𝐨𝐮𝐭 𝐥𝐢𝐟𝐞 𝐚𝐧𝐝 𝟓𝟎𝐬🤍

Vlastní úprava / Unsplash Theo Eilertsen   Občas mám pocit, že jsem se narodila příliš pozdě . Moc lidí to o mně neví a ani to nějak často n...

Vlastní úprava / Unsplash Theo Eilertsen

 Občas mám pocit, že jsem se narodila příliš pozdě. Moc lidí to o mně neví a ani to nějak často nezmiňuju, ale neskutečně miluju padesáté léta a tu atmosféru. Ráda poslouchám staré písničky na gramofonu a utírám prach na svém psacím stroji. Tahle doba má pro mě zvláštní kouzlo, protože jsou to léta mých hrdinů jako je Elvis Presley, James Dean a Marlon Brando. (Ne ve všech ohledech to byly nádherné léta, ale já vidím to dobré, takže v mých očích je to jiné). 

Ale tak nějak se mi celkově líbí ta představa, kdy bylo seznamování úplně na jiné úrovní a muži byli gentlemani (samozřejmě stále někde jsou). V dnešní době člověk doslova žije sociálníma sítěmi a nejspíš by se svět bez internetu zbláznil. V některých věcech jsem docela stará škola a proto pro mě občas takhle doba nedává smysl. Snažím se žít přítomným okamžikem vlastníma očima. Upřímně mám husí kůží, když si představím ty kluky z padesátých let v kožených bundách a leviskách. 



Takže jsem poměrně velká fanynka starých filmů, ale ty černobílé vám stejně dají ten nejlepší vibe. Tímto vám chci nabídnout pár svých oblíbenců, kteří podle mě stojí za shlédnutí. Každý na to asi není, ale vybrala jsem fakt ty nejlepší. 

Takže jako první tady máme Prázdniny v Římě s překrásnou Audrey Hepburn. Hezky zpracovány film s klasickou romantickou zápletkou, která vás vtáhne do Říma padesátých let. V zkratce řečeno vás tenhle film pohladí po duši a zároveň vám dá kapku naděje, že nás třeba někdy něco takového taky potká. Romantika s novinářem v Římě. A mimochodem pokud pojedete na výlet do Říma, tak kdekoliv ve stánku najdete aspoň jeden plakát z tohohle filmu. 

Roman Holiday 1953

Můj oblíbený a to Rebel bez příčiny s Jamesem Deanem v hlavní roli. V tomhle filmu naprosto dokonale uvidíte v čem byl Dean tak výjimečný. Film je o pocitech, hledání a nalézaní ztracené generace padesátých let. Myslím, že tohle byl ten film, kdy jsem si řekla, že kdyby jsem v té době žila, tak James by byl rozhodně můj manžel, pokud by mě neoslovil Marlon Brando ... to už by se pak těžko rozhodovalo. 

Rebel without a cause 1955

A určitě nesmí chybět černobílý film Tramvaj do stanice touha, kde mi hraje mladičkej Marlon Brando. Sexy scény, kde hraje namakanej Brando co ještě víc? Tuhle světovou klasiku si prostě nemůžete nechat ujít a taky chci podotknout, že tenhle film byl nominován na 12 Oscarů včetně nominace za nejlepší snímek. Nechci to tady zbytečně natahovat, já vám tady ten film hlavně dávám kvůli tomu, jak moc sexy tam Brando je. Však koukněte sami..

A streetcar named desire 1951

Obecně mám raději starší filmy než ty novější, ale samozřejmě některé dnešní doby mají něco do sebe a neříkám, že je to špatný, ale já tak nějak dávám přednost klasikám z "mé" doby. Strašně bych ocenila, kdyby někde v letním kině dávali právě nějaký černobílý film ... nebo nejlépe někde na nějakém plátnu, kde se můžete koukat z auta! To by byl vibe. 


You Might Also Like

2 komentářů

  1. Ahoj, teda já padesátky taky miluju, ale filmy zrovna nakoukané nemám. Budu to muset napravit tvoje tipy vypadají vážně skvěle. Já si myslím, že uspořádat něco takového asi nebude úplně problém, zkus oslovit holky od Pin upu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karin Cvernova6/08/2022

      Ahoj, určoooo doporučuju! fakt nebudeš litovat :)
      A díky, to mě nenapadlo!

      Vymazat

Like us on Facebook